Stine og Katta

Fri

I dag har jeg fått fri fra jobben, noe som er sykt digg. Jeg skal til byen og møte Carina, Albertine og Trine etterhvert, men først skal jeg støvsuge og fikse meg. Jeg hadde derimot tenkt til å sove kjempe lenge i dag, men pappa vekte meg ved at han ringte meg klokka 10.. Ikke fikk jeg sove igjen, så nå sitter jeg her i Magnus sin skjorte, som jeg stjal før han dro til Nord-Norge.. <3

Lite spennende hverdag

Dagene mine går bort på jobb, så det skjer veldig lite spennende. Men i går begynte vi å gjøre klar butikken (og resten av campingen forsåvidt) til Norway cup. Fra og med søndag skal det kun bo lag fra Norway cup der og butikken kommer til å bli et stressende sted å jobbe. Ikke at det er noe negativt, for det er mye morsommere å jobbe når det faktisk er noe å gjøre, enn når det ikke er det.. haha

Jeg har brettet mesteparten av disse pizzaeskene i dag, hele 150 stykker faktisk.. Også har jeg spist verdens beste is, Royal Trippel. Alle MÅ smake på denne. Den er bare fantastisk.

Sommermusikk

Sommeren er en fin tid for musikk, og for meg er sommeren en tid for fengene og søt musikk. Elsker disse tre sangene og de kommer til å bli spilt mye i sommer. Den øverste har allerede blitt spilt utrolig mye, spesielt på korturen. Vi tok av i bussen en del ganger til den sangen.. haha

PS: Nå sitter jeg på jobb og mest sannsynlig så sitter jeg og leser.. Dette innlegget skrev jeg ferdig i går og tidsinnstilte det. :)

Jobb og trening

I dag jobbet jeg fra halv 8 til halv 4, altså 8 timer, som jeg skal nesten resten av ferien også.. Jobbe, jobbe,  tjene penger, tjene penger. Det er sånn resten av ferien min ser ut. Det er ikke en veldig slitsom jobb da. De to siste timene i dag satt jeg og leste i boka mi, for det var nesten ingen kunder. Men det er jo greit det og, tjene penger på å sitte og lese. haha.. Det er jo ikke akkurat slitsomt. Etterpå skal jeg på trening, og få testet kondisen med en gruppetime.. I morgen skal jeg jobbe fra 3 til 10 og deretter skal jeg til Albertine på jentekveld. Jentene som er hjemme skal møtes hos henne klokka 6, men siden jeg skal jobbe, så kunne jeg egentlig ikke. MEN Ida er en super duper snill knupp og henter meg med bilen på jobb og kjører til Albertine sånn at jeg også får vært der en stund.

- Hva skal dere i ferien?

Borte bra, men hjemme best

Nå er jeg hjemme fra hytta til Magnus og Ida. Det har vært 3 super koselig dager fylt med masse sol og bading. Det er alltid like hyggelig å være på Nesodden med kjæresten og to av mine beste venninner, Ida og Carina. Hun har hytte rett ved siden av.. :)

Hadde ingen bilder av Carina :(

tired..

De tre siste dagene har jeg jobbet på ekeberg camping, hvor de to siste har jeg startet halv 8.. Må jo bare stå opp 6. Jeg jobber i butikken, så på morgenen må jeg steke sinnsykt mange baguetter og i tillegg stå i kassa. Det er litt stress, men utover dagen kommer det omtrent ingen, så da sitter jeg og leser i boka mi. haha

Nå skal jeg og mamma gå tur rundt østensjøvannet og etter det går turen til Ida og Magnus på Nesodden. Jeg og Ida drar dit så fort jeg er ferdig fikset.

Slang med et bilde jeg tok sist gang jeg var på Nesodden.

Gibraltar

Det første vi gjorde etter å ha kommet fram til Gibraltar var å ta en guidet tur opp "the rock". Der var vi innom 5 forskjellige steder, hvor vi så ulike ting. Blant annet fikk vi se mange aper, en gruve med konsertsal hvor Olly Murs skal ha konsert i september. Der skulle jeg gjerne ha vært!

Etter det hadde vi 6 timer å slå ihjel før vi tok fatt på den 2 timer lange bussturen hjem. Det var ganske lenge egentlig, siden stedet ikke er så stort og det ikke er så mye å se på utenom fjellet. Vi gikk og så litt i den største gata, kalt Main Street. De hadde mange kjente butikker der, som TopShop og Marcs&Spencer, men det ble ikke noe shopping på meg den dagen. Jeg shoppet litt dagen etter, da vi var på shoppingsenteret i Fuengirola. Innkjøpene kan jeg legge ut senere. Vi var også innom et senter med bowling hall, kino, badebasseng og ishall. Der stod vi på skøyter.

Hjemme

Da er jeg hjemme fra Fuengirola, som er en liten, søt by like ved Malaga. Det var super koselig, Vi har selvfølgelig vært masse på stranda og solt oss, men jeg klarte selvfølgelig å bli solbrent første dagen, så de to neste ble jeg sittende under en parasoll. Det var litt kjedelig, men men..

På mandag tok vi bussen til Gibraltar. Det var utrolig fint der og jeg tenkte jeg skulle poste et eget innlegg derfra. Dere får kose dere med et bilde jeg tok av en nydelig ape i mens.

Ikke sant den er nusselig?

Upsi

Heihei!

Jada, da glemte jeg bloggen litt, er litt uvant.  Katta har nå stikket av til Italia så derfor fant jeg ut at jeg måtte ta meg av resten av bloggingen til Stine kommer hjem.

I går gjorde jeg ikke så veldig mye. Det er ikke så veldig mange som er hjemme for tiden. Men jeg fant tilslutt en som var hjemme, Christine. Christine går også på kor sammne med Stine og meg. Vi gjorde ikke så veldig mye i går, men vi prøvde å finne ut om det var flere hjemme, men det var det ikke. Dagen endte egentlig med at vi begynte å kaste vannballonger på hverandre, noe som var kjempe gøy, hh. Senere på kvelden var vi på løpetur, vi avslutta turen med et bade i Ulsrudvann, det var kjempe varmt så det var kjempe deilig å bade. Der møtte vi også en beskjent som vi bada og snakka med.

Har ingen nok ingen bilder fra i går.

-Stine

Shopping

Nå ligger vi i hver vår seng og er slitne etter en lang løpetur langs strandpromenaden! Vi løp rundt 7 km.. Etterpå skal vi til et kjøpesenter og svi av resten av pengene mine.. Haha

Smoothie

Heihei!

I dag måtte bloggerne prøve og være gode forbilder. Forrige gang vi annbefalte noe ble det micro-brownis og derfor ble det noe sunt i dag. Og valget ente på smoothie. Vi har blitt litt for inspirert av sisteplass. Men husk av smoothie er sunt, raskt og godt. Vi har bare prøvd oss litt fram, men vi skal prøve å gi dere vår oppskrift. Vi har fått god hjelp av Ina og Emma, takk for hjelpen.

Dette trenger du:

Vi brukete ca 1 dl frossne blåbær

Vi brukte ca 1/2 pakke med skogsbær-blanding fra rimi (reklame), og 1/2 pakke jorbær fra rimi (reklame), som vi glemte og ta bilde av. Sorry rimi, nå sponser du vel ikke oss lenger :(

Siden vi ikke hadde smoothie-maskin brukte vi blender, noe som gikk helt fint. Vi bruke også litt yoghurt, endel melk og endel appelsin juice.

Sånn ble resultatet, nam nam!

Mester kokkene

-Stine og Katta

Har dere noen gode smoothie oppskrifter som vi kan teste ut?

Summervacation

Hei!

Tenke jeg kunne fortelle dere litt om hva jeg skal gjøre rsten av ferien siden jeg ikke har noe annet å blogge om. Akuratt nå er vel katta midt i Strømstad sentrum for å løpe et løp, flinka. Men for min del drar jeg ikke til utlandet før torsdag. Da skal jeg og familien dra til Island og så til New York. Gleder meg kjempe masse. Jeg har jo vært i Usa før, men aldri i New York. Jeg skal først være på Island i 3 dager eller no og så drar vi videre vestover til Usa. I New York skal vi være i 1 uke før vi tar flyet hjem. Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre enda, men regner med at det blir veldig mye shopping i Usa. Etter vi har kommet hjem tror jeg vi skal på hytta. Håper det blir litt varmere i Norge til den tid.

Tror vi i hvertfall skal bade i en sånn varmekilde på Island, blir morro.

Times square er i hvertfall et sted vi skal besøke.

Å dra til Ellis Island er også noe jeg tror vi skal.

Og den siste delen av ferien skal jeg på hytta. Den ligger på Hvaler så gleder meg til lange, late dager der.

Hva skal du gjøre i ferien din?

- Stine

Faila sminke

Hei alle søte lesere!

I dag har jeg og Ina lekt bloggere. Vi skulle egentlig spille inn en sminke video, men vi endte bare med å ta bilder. Emma meldte seg frivillig til å være modell, ikke akkuratt et smart valg. Jeg og Ina er helt blanke når det gjeller sminke, så resultatet ble ikke akkuratt noe å skryte av. Det endte opp med en haug med sminke slengt ut over trynet til Emma.

Her er alt vi fikk leke med:

Før:

Etter:

- Katta og Ina

Hva synes dere om resultatet? haha

Fuengirola

Nå sitter vi på hotellrommet og slapper av etter en dag på stranda.. For meg ble det en ganske kort dag på stranda fordi jeg ble veldig solbrent i går.. Og jeg satt bare i skyggen mens jeg var der! Jeg har faktisk lest ut halve boka mi. Flaks jeg har med meg en til for jeg har tross alt 6 dager igjen her nede! :)

Micro-brownis

Hallo alle sammen!

I dag har vi laget micro-brownis og vi hadde tenkt og vise dere hvordan vi gjør dette. Det er super lett og lage, og det tar ca bare 3 minutter. I tillegg smaker det himmelsk. Vi har selv lagd micro-brownis mange ganger og vi synes det fortsatt er kjempe godt. Ingridiensene har du som regel hjemme, så det er en grei oppskrift og bruke når du har lyst på noe søtt.  Håper dere liker oppskriften og kommer til  å bruke den masse:

Dette er alt du trenger:

2 ss smør

4 ss hvetemel

4 ss sukker

1/2 ts bakepulver

2 ss melk

2 ss kakao

1 ganske stor kopp

Smelt smøret i microen, i ca 1 min

Ha i resten av ingridiensene

Rør godt, til det blir ser sånn ut, husk og røre godt i bunnen før du setter koppen inn i mircoen. La den stå i microen ca 1 min på høy varme. Nå kan du nyte en god micro-brownis, kos deg!

Vi er helt sjef, fjortizz much, stjerne kokker!

- Stine og Katta

Tror du kommer til å prøve denne oppskriften?

Sommerferie planer

Halla!

Hadde bare tenkt til å slenge inn ett innlegg før jeg stikker til båten til Ina. Jeg og Ina skal nemmelig seile til sverige med familien hennes og løpe ett løp der. Så Stine får ta seg av mye av bloggingen mens jeg er vekk. Tror det blir litt harry handling på veien hjem fra Sverige, eller håper i hvertfall på å få med meg litt godteri!

Sommer dere karnsje har skjønt har jeg vært i palma med koret, hvor Stine x2 går. Vi hadde det kjempe koselig, savner det masse!!

Som jeg fortalte over skal jeg til Sverige med Ina, blir koselig, synes det er sååå koselig å være på båten!

Rett etter jeg har kommet hjem fra Sverige drar jeg og familien min til Italia og Cinque Terre. Blir så delig, med litt mere sol og sommer. Vær gudene er ikke akkuratt på vår side her i Oslo.

Videre bærer det til Snåsa og bondetlandet, der skal jeg finne meg nye bestevenner. De må nok mest sannsynelig være kuer, siden det nesten ikke er mennesker der, hvertfall ikke normale. Det kan jo være jeg er heldig og finner en gris.

Siste feriemål før vi reiser hjem er sunnmøret, hvor jeg skal besøke familien. Resten av ferien skal jeg bruke godt hjemme.

-Katta

Hvordan er sommerferie planene deres?

Don't do this at home

Hei søte deg!

Siden ingen av leserne gadd å kommentere, måtte vi søke på nettet etter ideer. Vi fant en del videoer og ting vi kunne gjøre, men mange av disse blir litt vanskelige å fullføre. Derfor ble det ikke noe innspilling av må gjøre videoen, men vi får se om vi tar det senere i uka. Noen av videoene var bare så hysterisk morsomme så de måtte ut på bloggen, - flinke bloggere!! I dag leker vi fjortisbloggere, noe som dere sikkert merker, haha!

Her er noen snutter av en litt dum dame som har noen challengers, ikke gjør dette hjemme! Dere kan godt spole litt ut i videoene. Here you go:

God morgen

Hei alle sammen!

I dag skal vi prøve å filme må gjøre videoen. Vi har ikke fått så velig mange ideer, men vi finner sikkert på noe. Det er bare å komme med flere ideer hvis dere har. Vi er heller ikke så flinke til å filme og redigere, så vi får hjelp av venn. Blir sikkert bra, og vi håper at videoen kommer ut i løpet av uka. Vi får håpe på at det blir fint vær. I år har vi jo ikke akkuratt den sommeren vi håper på, hvertfall ikke her i oslo. Vi får håpe at sola kommer snart. Sånn at alle skal få en fin sommer i år å.

Hvert år har vi vår egen sommersang på kor tur og i år landet vi på vannski. Dette gir i hvertfall oss sommerfølelse:

Hvem får ikke sommerstemning av denne sangen?

Summer feeling

Hallo!

Jeg tenkte jeg skulle slenge inn ett innlegg til i dag. Jeg vet ikke hva som får deg i sommer følelse eller sommermodus? Jeg får i hvertfall sommerfølelse og sommerstemning av dette her:

Sene kvelder, med solnedgang

Endelløse lange strender

Late og lange dager på hytten

En god bok (dette er faktisk den boken jeg leser nå, og jeg kan annbefale den)

Og sist, men ikke minst sol, varme og bading

Håper alle har og får en super sommer!

-Katta

Gjestebloggerene

Heihei!

Nå sitter Stine på flyet til Spania, god tur! Vi skulle bare innom for å si hei til bloggen. Det har seg sånn at vi skal blogge for Stine mens hun er i Spania. Vi har aldri blogga før, så dere må ikke forvente alt for mye. Vi har tenkt til å filme en må gjøre video, så det er bare å komme med forslag til filmen. Ellers så har vi ikke så mye ideer, så vi er åpne for flere. Vi gleder oss til å blogge og håper Stine ikke hater oss altfor mye etter dette. Siden dere ikke kjenner oss så godt. Så tenkte vi av vi skulle begynne og fortelle litt om oss selv:

Jeg heter Katarina (katta) og er 14 år. Jeg løper friidrett og går på ski. Jeg synger i kor med Stine x2. Jeg elsker og være med venner.

Jeg heter Stine og er 15 år. Jeg løper også friidrett og går på ski og synger i kor. Fritiden min blir brukt til å være med venner.

Har dere noen ideer til må gjøre video?

Let´s go to the beach

Mallorca

Nå har jeg kommet meg hjem fra Mallorca med forkjølelse og vondt i øret (fikk skikkelig dott i det ene øret, som jeg fortsatt har og det gjør vondt altså..) Men jeg skal ikke klage siden jeg har hatt det helt supert i Palma med koret. Vi har sunget masse, men også ligget på stranda og solt oss en del.

I morgen drar jeg tilbake til Spania og denne gangen skal jeg til Mallaga med Kristine og familien hennes. Det blir også kjempe kos. Stine og Katarina har tilbudt seg og gjesteblogge mens jeg er borte, så da blir det ikke helt stille disse 8 dagene.